...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

30 Ekim 2009 Cuma

"Gizemli Tavşan" yarın başlıyor!


Gelecek, geliyor ve geldiii!!! "Gizemli Tavşan" adlı kendi yarattığım, yazdığım ve çizdiğim çizgiromanımın yayımlanma günü nihayet geldi! Eylül ayından beri kafamda kurguladığım ve sizlere de gerek anket sorularıyla gerekse yazılı metinlerle ilettiğim "Gizemli Tavşan" gelecek, geliyor, az kaldı... diye diye en sonunda nihayet geldi! Blogumu açtığım ilk günden beri sizlere sorduğum anket sorularıyla en çok oy toplayan "çizgiroman" türü oldu, bunun sonucunda düşüncemi "çizgiroman" yayım türüyle sizlere aktarmaya karar verdim! Yoğun derslerim, okulum ve diğer projelerim nedeniyle bu çizgiromanı yapmak için her ne kadar az zamanım olsa da, siz sabırsız okurlarıma verdiğim sözü tuttum ve gece gündüz demeden çalıştığım çizgiromanımın ilk bölümünü yaklaşık bir hafta içerisinde bitirdim! E, aslına bakarsanız bugün bitireceğim... Yani az bir şey daha kaldı, ilk bölümü yedi sayfadan oluşan renkli çizgiromanımı yarın bloguma koyacağım! Bir çizgiromanın yapılış aşamasını daha önce de belirtmiştim sizlere. Fakat bir kez daha aşama aşama açıklamak istiyorum. Çünkü "Gizemli Tavşan"ın yapılış aşamasının resimlerini çektim ve birini buraya koydum! Böylece daha iyi anlayabileceğinizi düşünüyorum.

1. Öncelikle o bölümde ne yapacağımı kurguluyorum.
2. Ardından bir sayfayı karelere ayırıyorum.
3. O bölümdeki yazıları yazıyorum.
4. Sayfayı karelere ayırıp yazıları da yazdıktan sonra önce kurşun kalemle karede ne yapacağımın taslağını çiziyorum.
5. Bu işlem bittikten sonra özel çizgiroman kalemleriyle eskizin üstünden geçiyorum.
6. En ufak bir hata yapmışsam ve bu hata giderilemeyecek türdense her şeyi yeniden çiziyorum.
7. Kurşun kalem izlerini iyice siliyorum. Bunu yaparken kağıdı kırıştırmamaya ve yırtmamaya da özen gösteriyorum.
8. Çizme işlemi bittikten sonra bütün kareyi gerekli renklerle boyuyor, renklendiriyorum (En zor kısmı da bu zaten! Eliniz öyle bir ağırıyor ki boyamaktan... Örneğin ben şimdi bu yazıyı yazdıktan sonra beş sayfamı daha boyayacağım yarına yetiştirmek için. Harika!).
9. Her şey bittikten, yani çizgiromanın gerekli işlemleri bittikten sonra, her sayfayı tarayıcıyla bilgisayara aktarıyorum.
10. Bundan sonrası da sizin işiniz (ki keşke bu görev benim olsa!). Yarın bloguma tıklatıp çizgiromanıma yorum yazmanız ve gelecek bölümleri sabırsızlıkla beklemeniz yeterli.


NOT: Bundan sonraki bölümleri blogumda yayımlamayı düşünmüyorum aslında, ilk bölüm olduğu için bu bölümü yayımlıyorum. Ama sizleri kırmayıp ikinci bölümü de bloguma koyabilirim. Diğer bölümleriyse bir çizgiroman dergisi şeklinde yayımlamayı düşünüyorum.


YARIN "MERT'İN GEZEGENİ"NE TIKLAMAYI ve ÇİZGİROMANIMA YORUM YAZMAYI SAKIN AMA SAKIN UNUTMAYIN!!!


MERT...

0 yorum: