...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

18 Mart 2012 Pazar

Marmaris kış uykusunda...

Kıyı şeridi boyunca uzanan altın sarısı kumsallar ıssız, gökyüzünde parıldayıp içimizi ısıtan kızgın bir güneş yok, palmiyelerin arasında mayolarıyla gezinen turistler görmek mümkün değil. Yaz aylarının gözde tatil yeri Marmaris, kışın yerel halkıyla yalnızlığına terk ediliyor. Hayattaki –şimdilik– tek aşkım olan Marmaris’i bu sefer kış aylarında ziyaret ettim. Yazın bisikletle gezdiğim, daha doğrusu güneş yüzünden rahatça gezemediğim yerlerin kış yüzünü gördüm, doğum günüm olan 21 Kasım’da denize girerek en güzel hediyeyi kendime kendim verdim.

Muğla yolundan Marmaris'e gelirken virajlı dönemeçlerden direksiyon kırarak dağlardan inmek zorundasınız. Neyse ki ben rahatım, beş yıl sonra düşünürüm belki, ama şimdi şoför koltuğunda oturmuyorum ve kulağımda kulaklık, Marmaris'e yaklaştıkça giderek artan heyecanımla, artık ezbere bildiğim manzaraları seyrediyorum. Nihayet Marmaris tabelasının yanından geçerek sevimli ilçenin içlerine giriyoruz. Kasım'ın sonu, Marmaris'te yazın etkilerinin tamamen sona erdiği ve kışın başladığı bir dönem olsa da ben yine de turist göreceğimi ümit ediyorum. Ama zaten akşam saatleri, hava karardı kararacak... Bana yazı çağrıştıran turistler yok, fakat motosikletler yine her yerdeler: Ara sokaklarda, kaldırımlarda, marketlerin önünde! O da ne? Sokaklarda ince bir is tabakası... Kaldırımlarda odun ve kömür çuvalları (Bu bana hayalet kasaba hikayelerini hatırlatıyor)... Yaz Marmaris'i ile alakası yok bu gördüğüm manzaranın. Nedense moralim bozuluyor, alışık değilim, buraya hep yazın geliyorum ya; kışın neyle karşılaşacağımı nereden bileyim? Ama çok merak ediyorum, o ayrı mesele... Sokaklarda tek tük insanlar var sadece, çünkü artık kış ve Marmaris'te sadece buranın yerel halkı var. Turist kafileleri mi görecektim sanki? A, bu arada kulağıma hiç yabancı ses de gelmediğini fark ediyorum. Yani sadece arı Ege şivesi... Oh... İlaç niyetine...




Sahil caddesi boyunca sıralanan kumpircileri açık bulunca bin atlı akınlarda çocuklar gibi şen oldum! Ama Ocak, Şubat aylarında durum nedir, onu bilmiyorum...



Marmaris'te kışla ilgili kesin, net bir hava raporu yok... Hava sanki yazmışçasına sıcek ve güneşli de olabilir, yüz asmaya (en azından benim için) neden olacak şekilde kapalı ve yağmurlu da...








Bu enfes sanat fotoğrafının mimarı babam, çekeni ise benim. :)


Kışın ortasında Marmaris'te denize girmek... İşte bunu seviyorum!



Su çok soğuk değildi, benim gibi giren birkaç kişi daha vardı... Bu fotoğrafı kışın çektiğimin kanıtı olarak size bomboş olan denizi gösteriyorum, çünkü yazın mümkün değil böyle bir manzara... Damla başına bir insan düşer adeta denizde... Ama Kasım'ın sonunda, hem de doğum günümde denize girmek de ayrı bir zevkti... Kendinize güveniyorsanız, şiddetle tavsiye ediyorum.


Bisikletimle yazın ne kadar doluysa kışın da o kadar ıssız olan yollarda keşif turuna çıktım... Etrafta inanın hiç kimse, ama hiç kimse yoktu... Ben de kendimi kaptırıp Uzunyalı'dan İçmeler'e kadar gittim. Hatta hava kararmasa daha da gidecektim.


Bir sanat fotoğrafı daha...



Denize giren iki çiftin yanından geçtim...

Bisikletimi palmiyelerin önüne park edip canlı renklerle leziz bir kareyi değerlendirdim...




Bu fotoğrafla okuldaki fotoğraf yarışmasında ödül kazandım... Sizce nasıl? (Bu fotoğraf için yerlere yatmıştım, değerlendiremesem ölürdüm!)

Kendimi çok övdüm sanırım, ama bu da muhteşem bir fotoğraf olmamış mı? Yani tamamen manzaradan ötürü... :)



Not düşümü: Bu, bir yıl gecikmeyle yayımladığım gezi yazımdır. Hatırlarsanız geçen yılın kış-ilkbahar aylarında bloglar kapatılmıştı ve ben de bu dosyamı sizlerle paylaşamamıştım. Kısmet bugüneymiş, çok şükür ki kış bitmeden yayımlayabildim!

5 yorum:

  1. resimler gerçektende çok güzeller mertciiim.. yazın da yine öyle... öncekiler gibi bu da favori gezi yazım olduu!:D yakında gezi yazın var mı ne var varsa?d:

    YanıtlaSil
  2. Gezip gördüğüm ve sizlere anlatmak için neredeyse binlerce fotoğraf çektiğim o kadar çok yer var ki... Ama bunları blogda paylaşma aşaması da o kadar uzun, stresli ve yorucu... Böyle diyorum ama ben yeni gezi yazısı projelerimi en azından aklımda kurgulamaya başladım bile. İlginize teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. yalnız bu arada ben başlığı çok yaratıcı buldum..))

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş elllerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Harika bir yazı olmuş görsellere bayıldımm Tesekkürlerr :)

    YanıtlaSil