...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

31 Mart 2012 Cumartesi

YGS öğrencilerine başarılar

Yarın YGS var... Bende de bir heyecan, bir adrenalin... Bakınız YGS sınavı demiyorum, yanlış kullanıma da bu şekilde dikkat çekmek düşüncesindeyim... Bu yazımda hem adaylara başarılar diledim hem de sınavda sorulan felsefe sorularıyla ilgili düşüncelerimi belirttim...

Sevgili arkadaşlar, bildiğiniz gibi felsefe soruları YGS'de soruluyor; felsefe grubu değil ama, karıştırmayalım. Felsefe grubu denilen psikoloji, sosyoloji ve mantık LYS'de belli bir bölümün karşısına çıkacak. Ve benim de.
YGS'de felsefe sorularını çözebilmek için derslerde anlatılan filozofların görüşlerini öğrenmek/ezberlemek yetmiyor; aynı zamanda her bir düşüncenin yorumunu yapıp sınavda çıkacak sorulara karşı da hazırlıklı olmak gerekiyor. Bence piyasada satışa sunulan felsefe testleri artık ezber bilgiden çok tıpkı Türkçe paragraf soruları gibi yoruma dayanmalı ki öğrenci de sınavda karşısına çıkacak olan soru tiplerine karşı bilgi sahibi olsun. Çünkü size kitaptaki bilgiyi sormuyorlar, bu bilginin yorumunu istiyorlar. Böylece daha çok kişi eleniyor. YGS'de diğer her soruyu doğru yapan ama felsefeden üç yanlışı çıkan bir öğrenci tanıyorum, bakın çok kolay olmuyor yani felsefe.
Diyeceğim o ki yarın sınava girecek olan arkadaşlar, ben de en az sizler kadar heyecanlıyım. Seneye bu yazdıklarımı okuyunca tuhaf duygular içerisinde olacağımın garantisini bile verebilirim kendime. Ben yarınki sınavda adayları en çok felsefenin zorlayacağı düşüncesindeyim, çünkü geçmiş yılların felsefe sorularına şöyle bir baktım da, pür dikkat gerektiriyor. Yolunuz açık, şansınız bol olsun. Hak eden hak ettiği yerlere gelsin. Yarından sonra top bizde olacak.
En içten dileklerimle,
Mert...

0 yorum: