...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

2 Nisan 2012 Pazartesi

Nasıl geçti habersiz YGS...

YGS'nin ertesi günü olan bugün şunu anladım ve gözlemledim ki dershanelerde ne kadar denemeye girersen gir, ne kadar test çözersen çöz, ne kadar konu çalışırsan çalış, ne kadar çaba sarf edersen et bu iş tamamen şans işi. Sınav anındaki ruh halin ve gelen sorularla alakalı. Tembel biri süper de olabilir bu sınavda, çalışkan biri vasat da. Ya da çalışkan da hakkını alabilir, tembel olan da tembelliğinin cezasını çekebilir. Bugün konuştuğum pek çok kişinin başına gelen de doğal olarak bu dört seçenekten biriydi. Ama çoğunluk yakınıyor, bu da doğal.
Şimdi gelelim eninde sonunda bir öğrenci olarak ve seneye bu zamanlar sınava girmiş ya da birkaç güne kadar girecek biri olarak bana göre soruların nasıl olduğuna... Kafadan uydurmuyorum elbette, çözdüm soruları...

Türkçe: Test kitaplarında gördüğümüz uzunluktaki soruların dışında ekstradan uzun paragraflar yoktu, ama kesinlikle zor ve eleyici sorular vardı. Bu yıl herkes, "En zor Türkçe'ydi! Çünkü uzundu!" diyor, ama anlamadığım bir şey var: Uzun olduğu da zor olduğu da kesin ama zaten klasik Türkçe soruları böyle uzun olur. Acaba önceki senelerden daha mı uzundu sorular sahiden? Peki ya seneye daha da mı uzayacak? Ben bir şey fark etmedim valla, ama konuşanların/konuşulanların da haklılık payı var yani. Zorluğuna gelince... Ne diyeyim. Hakikaten de zor sorulardı. Savaş istiyordu adeta. Konuştuğum kişiler içinde (normalde her bir bölüm için 40 soruya 40 dakika uygun görülür, ama elbette bunun 45-50-55'e kadar yolu vardır, arada kaynayan bir şeyler illa olacak) Türkçe'yi 60, 70, 80, 90 ve hatta 100 dakikada çözen bile vardı. Bu üzücü bir durum, ama keşke takılmasalardı... Takılmayacak gibi de değildi ki gerçi... Ne bileyim, kifayetsiz kaldı kelimeler işte...

Sosyal Bilgiler:
Tarih: Çözülebilir nitelikte. Daha çok yoruma dayalı. O kadar ezber bilgiler nereye gitti diye üzüldüm bir ara...
Coğrafya: Tarihle kıyaslandığında kesinlikle çok daha zor. Ama çözülmeyecek gibi değil.
Felsefe: Sınavdan bir gün önce yazmıştım ya hani başarı dileklerimi ve felsefenin zorluğunu, bu sınavda sanki beni duymuşlar ve soruları bir kolaylaştırmışlar ki, sormayın! Geçen senelerdeki zorluklardan, Türkçe'yle yarışan paragraflardan eser yok. Bir basitti ki anlatamam! Cidden...

Temel Matematik: Girişteki yorumlarım biraz da matematik içindi... Ama sahiden de ne kadar test çözersen çöz, bu sınav soruları ayrı bir tarzda yahu! Test kitaplarında örnekleri, eşleri benzerleri olmayan sorular... Bakınız mesela Türkçe öyle değil, test kitaplarında da pekala öyle sorulardan bulabilirsiniz... Ama matematik; özel sorular, sınav için oluşturulmuş soru tipleri... Öğrencinin yıllar boyu sınav için pratiğini yaptığı soru tiplerinden değil yani... Geçen yıllara göre kolay olduğu kesin. Ama yine de zor (Bu nasıl bir yorumdur böyle?).
Geometri: Bence Türkçe'ye yapılan eleştiriyi geometriye ya da genel olarak 'Temel Matematik'e yapsınlar! :)

Fen Bilimleriyle ilgili yorum yok.

0 yorum: