...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

3 Eylül 2012 Pazartesi

Hayatını Renklendirmeyi Unutan Adam # No.1 ve No.2


NO.1:nüportrelerdearananmutluluk#



NO.2:akşamdankalma#




Gelecek bölümde "Hayatını Renklendirmeyi Unutan Adam"ın macerasının başlığı "güzelbiryazınsonunda#"... Çizimler ve renklendirmeler tamamlandı, üçüncü bölüm çok yakında Mert'in Gezegeni'nde!




"Hayatını Renklendirmeyi Unutan Adam" nasıl ortaya çıktı?
Mert birkaç hafta önce şunları söylemişti: "Hiç aklımda yokken, tek bir gecede sayfalarca çizdim ve 'Hayatını Renklendirmeyi Unutan Adam' böylelikle ortaya çıkıverdi... Bu, televizyon dizisi izler gibi okuduğunuz 'Gizemli Tavşan'a ya da Zagor, Mister No veya Tex okur gibi okuduğunuz 'Kaptan Briand, Lapaci ve Sipaci'ya hiç benzemiyor. Örneğin ben şimdiye dek hep çizgi roman çizdim, karikatür benim için birkaç özel çalışmayla sınırlı kaldı. Bu yeni projem içinse karikatür tadında oldu diyebilirim. Konuşma baloncukları ya da koşuşturmalı maceralar olmayacak. Bu yıl sene sonundaki sınavlarla meşgul olacağım için dizi yüküne girmek istemiyordum, ama ben boş kalabilen biri değilim, yeni maceralar yaratmayı kendim istedim. Kendim kaşındım yani! Çok özel, çok farklı, çok özgün bir çalışma olması için uğraştım. Dikkatli okurun fark edeceği detaylar gizledim içine. Hafif eleştirel, hafif komik. 'Gizemli Tavşan' gibi düzenli bir şekilde yayımlanmayacak, yaptıkça koymayı planlıyorum. Bu arada mürekkepli kalemlere kısa süreliğine elveda dedim. Bu çalışmada karakalem ve sulu boya tekniği yer alacak. Ve de unutmadan; silgi izleriyle dolu, orasında burasında parmak lekeleri olan, yarım kalmış izlenimi veren bir çalışma olacağını da söyleyeyim."

Mert'in Gezegeni'nin diğer çizgi roman dizileri


Üç denizcinin fazla ıslak maceraları! 
Yediden yetmişe herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği ve mizah, macera, aşk, gerilim, dram gibi pek çok duyguyu aynı anda yaşatan "Kaptan Briand, Lapaci ve Sipaci" blogun ikinci sezonunda başlayıp hâlâ devam eden bir çizgi roman serisi. Çok titizlikle emek (Neticede senaryo aşamasından sonra çizimler elle yapılıyor ve renklendirme de isteyen on sayfa var) ve zaman isteyen bir çalışma olduğu için daha sadece iki bölümü yayımlanan çizgi roman kısa sürede çok sevildi ve tıklanma oranları "Gizemli Tavşan"ı bile gölgede bırakacak istatistiklere ulaştı. Çok beğenilen bu dizi blogun yabancı takipçileri için İngilizce'ye de çevrildi. Kaptan Briand şimdi sezon arasında; geçmiş bölümleri okuyup yakında başlayacak olan yeni bölümler için bekleyebilirsiniz.

Aşık oldu, bu aşk sonu oldu. Kaçışı ise yeni bir hikayenin başlangıcı... Hayat bir "insan"a ne kadar zarar verebilir?
Sevdiği adam tarafından tavşana dönüştürülen Sevda'nın öyküsü, ondan kaçmasıyla birlikte herkesin hayatını değiştirecek bir maceraya dönüşür. Sıradan bir apartmanda oturan çekirdek bir ailenin iki çocuğunun aşkları, hayalleri ve gelecekleri evlerine ansızın geliveren bu "tavşan" ile çok değişecektir. Entrika dolu, sırlarla örtülü bir geçmişin ortasında dikenlikteki bir gül gibi aşk... Peki ya bu aşk, her şeye rağmen esaretin önüne geçebilecek midir?
Yazar, çizer ve renklendiren olarak çalışmalarına imza atan Mert’in “Biraz kararmış bir pembe dizi” olarak tanımladığı çizgi roman dizisi "Gizemli Tavşan" alışılmış formatın dışında, başlangıç bölümünden final bölümüne kadar farklı birden çok tekniği bünyesinde barındıran bir dizi olarak Mert'in Gezegeni'nin ilk sezonuna damgasını vurmuştu. Kemik bir takipçi kitlesine ulaşan bu proje ikinci sezonda yerini yeni çizgi roman serisine bıraksa da, bu çizgi roman serisi o dönemlerde bir televizyon dizisi gibi takipçilerini her ay aynı adreste buluşturdu. On bölümün ardından tadında bırakarak final yapan "Gizemli Tavşan" blogu yeni keşfedenler ya da tekrar okumak isteyenler için başköşedeki yerini koruyor.

Not düşümü: Yeni serim sonunda görücüye çıktı işte! Umarım beğenmişsinizdir...

9 yorum:

  1. cok basarili ve zeki :D

    YanıtlaSil
  2. fikirlerin enerjin süper
    yazı yazı kafan ne kadar dolu merakımı gider..
    sürekli yeni şeyler için çalışıyosun...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim, yeni şeyler düşünürken yaşama da devam etmek lazım tabii. :)

    YanıtlaSil
  4. sırada ne var peki

    YanıtlaSil
  5. Çooooook uzun bir yazı yazmaya başladım. Tatilimin nasıl geçtiğini, duygularımı, hayallerimi, neredeyse her konudaki düşüncemi içine koydum. Bol fotoğraf ekledim. Yani tüm bunları yapmakla meşgulüm. Ancak birkaç gün sonra sizlerle buluşturabilirim. O da klavyeye eğilmekten felç olup kalmazsam!
    İlginize her zamanki gibi teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  6. bugün blogda olması için çalışıp çabalamaktayım yazmışsınız yana, ozaman bugün okyuacağız?

    YanıtlaSil
  7. İlginize teşekkürler, blogum çok fazla takip edilmiyor ama en azından "kemik" bir kitlesi var. ;) Yazım dediğim gibi çok genel konulardan, aslında "her daldan" olduğu için bir bütünlük içinde toparlaması zor. Fotoğraflar da olunca... Bakalım, yarın kesin blogumda.
    Sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  8. çok çok iyi çizgi romanlara da baktım çok sevdim hele gizemli tavşan apayrı zaten

    YanıtlaSil