...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

24 Ağustos 2010 Salı

Çizgi roman raporum ve hayatım

Merhaba arkadaşlar,

Yeni sezonun merakla beklenen çizgi romanı "Kaptan Briand, Lapaci ve Sipaci"nin 1. bölüm çizimlerini bugün bitirmiş bulunmaktayım. Temmuz ayının tam bu gününde çizimlerini yapmaya başladığım, yepyeni çizgi romanımın ilk bölümünün yazım - çizim aşaması nihayet bitti! Uzun mu uzun bir ay boyunca her gün, işine giden biri gibi takvimlere baka baka gelecek planları yaptım ve tahmin ettiğim tarihlerde de birinci bölümün en önemli aşamasını geçtim. Şimdi sadece renklendirme kısmı kaldı. Renklendirmeyi, ikinci bölümü de yaptıktan sonra yapmayı planlıyorum.
Arkadaşlar, bazen hesapta olmayan değişiklikler yüzünden kafanızdaki çizgiden kayabiliyorsunuz. Çizgi romanda da bu böyle. Sizin hemencecik okuyup bitirdiğiniz bir çizgi romanın perde arkasında neler olduğunu biliyor musunuz? Elbette biliyorsunuzdur. Çünkü bu tip yazılarımda size bunlardan bahsediyorum... Bazen öyle oluyor ki yazımını - çizimini yaptığınız bir sayfayı iptal etmek zorunda kalıyorsunuz. Al baştan! Bu size zaman kaybettiriyor. Veya başka nedenlerle gecikebiliyorsunuz. Ve öyle bir şey ki ben hayatımı şu sıralar "Kaptan Briand, Lapaci ve Sipaci"ya göre ayarlamış durumdayım. Okullar açılmadan, yani 20 Eylül'den önce, ilk iki bölümü bitirmem gerekiyor. Çünkü kafamda öyle ayarladım. Bakar mısınız, çizgi roman karakterlerim hayatımı yönlendiriyor! :) Sonuç olarak diyeceğim o ki bu iş zaman ve emek isteyen bir iş. Kafamdaki ayarlamalara göre okullar açılmadan önceki şu haftalar içinde, ikinci bölümü de yazıp çizmem ve sonra iki bölümü birden renklendirmem gerekiyor. Okul zamanı da çizgi romanlarımı yapıyorum bildiğiniz gibi, ama tatilde olduğum için şimdilerde tek düşüncem bu. Her gün kesinlikle çizgi roman yapıyorum. Genellikle iki saati buluyorum. Masaya eğilerek çizim yapmaktan sırtım, boynum, belim çok ağırıyor! Eğer böyle giderse ikinci bölümü de yaptıktan sonra hastanelik olurum ben! :)
Aslında heyecanlıyım da biliyor musunuz? Ben bölümleri önceden önceden yapıyorum ama ancak Ekim ayında sizlerle paylaşabileceğim. İşte o zaman için heyecanlıyım. İnsanlara bir şeyler sunmak, yaptıklarımı sergilemek... Küçüklüğümden beri bunlardan zevk alıyorum. Kısacası Ekim ayı için sabırsızlanıyorum.
Ben ikinci bölümün çalışmalarına da ilk bölümü bitirir bitirmez, yani bugün, hız kesmeden başladım. Ben böyle belimi bükerek, sırtımı ağırtarak, boynumu kırarak çalışadurayım, sizlere de iyi günler dileyeyim... :)

Bir dahaki yazıma kadar sağlıkla ve sevgiyle kalın arkadaşlar,
Mert...

0 yorum: