...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

26 Ocak 2012 Perşembe

Bende Bi' Aşk Var!


Bildiğiniz -ya da şu anda öğrendiğiniz- gibi blogumda müzik, kitap ve sinema dünyasına ilişkin yorumlarımı da paylaşıyorum. Müzik albümlerine yaptığım yorumlar genellikle enine boyuna oluyor, ama bu sefer yazımı bu kadar uzun tutmadan Göksel'in "Bende Bi' Aşk Var"ıyla ilgili belli fikirlerimi söyleyeceğim.
-Göksel'in nostalji albümleri gayet güzeldi. İki adet bu tarzda albüm yaptıktan sonra şahsen üçüncüsünü de bekliyordum. Ama kendi şarkılarından oluşan bu albümü çıkardı. Nostalji boşluğunu Pınar Aylin'in "Hit 70'ler"i doldurdu. O da ayrı bir yazıyı hak ediyor ya!
-"Acıyor" güzel, ama fazla bunalımlı olduğu için albümdeki favori slow parçam "Yalnız Kuş", albümdeki en sevdiğim parçaysa "Uzaktan". Gerçekten beğendim. Diğer şarkıları öyle çok sevemedim ne yazık ki. Sığ, gelip geçici şarkılar gibi geldiler bana, ama ilk izlenimlerim bunlar, zamanla alışıyor kulak. Göksel bir daha "Bi' Seni Konuşurum", "Yarabbi Şükür", "Günün Birinde" veya "Arka Bahçemde" tarzında şarkılar yapmayacak mı? Bu yeni albüm, önceden yaptığı nostalji albümlerinden hayli izler taşıyor. Kendi de zaten o nostalji albümlerinin Avrupa versiyonu olduğunu söylüyor röportajlarında.
-Albüm coverindeki tereddütlü, çekingen kadın fotoğrafı harika. Elinde telefon varken bakışları bizim göremediğimiz birine odaklanmış. Hatta onun gölgesi de olabilirdi kapıda? Ama böyle muhteşem. Yine 70'ler-80'ler yaptığı saçları da.


Not 1: Bazı pop şarkıcıları zaman zaman rock, arabesk, nostalji albümleri yapsa da "Bundan sonra kesinlikle bu yolda olacağım" diye dikiş tutturabileni henüz görmedim. Gören var mı? (Ama farklı lezzetler olarak daha fazla kitleye ulaşmak için iyi bir taktik tabii ki yaptıkları. Fena da olmuyor hani.)
Not 2: Sibel Can'ın "Suistimal" şarkısının, "Telaşlı halinden / Kurt düştü aklıma / Garanti başka bir el / Dolaştı saçlarında" kısmını duyunca direkt olarak dedim ki: "Bu şarkı Gülşen imzalıdır!" Sonra bir araştırdım baktım ki sahiden de söz-müzik Gülşen. Nasıl bir "Gülşenci"ysem artık... :) Gülşen ne zaman yeni albüm yapıp kulaklarımızın pasını silecek acaba? Bahara kadar dayanabilirim, daha fazla dayanamam... Şöyle 15-20 şarkılık olsa... ...
Not 3: Betül Demir'in "İlaç" ve "Yola Devam" adlı şarkıları henüz video klipleri çekilmediği için dillerde değil. Bu nedenle "Mıknatıs" albümündeki favorilerim arasındalar şu sıra.

0 yorum: