...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

13 Mart 2013 Çarşamba

Şurası yaz "köşe"si!

Gazetelerdeki köşe yazılarının kalitesi iyice düştü, bilmem farkında mısınız (Elbette hepsinin değil; zaten bu sadece benim görüşüm)? Artık magazine kaymayan köşe yazarı neredeyse yok. Bilgi ve kültür içerikli konular yerini sarhoş oyuncuların, sokakta öpüşen mankenlerin, bar çıkışında gazetecilere küfreden şarkıcıların felsefesini yapmaya bırakıyor. Televizyondaki kurgu dizilerle ilgili sayısız yorum yapılırken her gün "gerçekten" tanık olduğumuz, sokakta sebepsiz yere kesilen ağaçların dramına kimse değinmiyor. Ana gazetelerde bile artık haber sütunlarına ilişkin yorumlardan çok, gelip geçici magazin hakkında yazılar yazılıyor. Okunmak için magazin yapmak şartmış gibi hissediliyor belki de. Magazin eleştiriciliği. Bize ne katacaksa! Magazin, en fazla kendi içinde bir sektör olarak kalmalı, magazin eklerine yazanların kaleminde olmalı. Ana gazetede bile günlerce, haftalarca, hatta bazen aylarca bu tip olaylar üstüne konuşulmamalı. Hepimizin hayatı her gün magazin olmuyor mu zaten? Çok da kaliteli işler yapmayan bir "ünlü"nün söylediği "X'le evlencem ben" lafının defalarca yazı konusu olmasını anlamıyorum ben. O zaman "blogger" denen yazar grubuyla "köşe yazarı"nın ne farkı kalıyor? "Köşe yazarı" sıfatını hak eden kişinin toplumun örnek alacağı bir biçimde, daha ciddi ve önemli konulara eğilmesi gerekmiyor mu? Daha didaktik bir üslupla, bilgisini biz meraklı okuyuculara sunması gerekmiyor mu? Farkını ortaya koyması gerekmiyor mu?
Çok şey mi istiyorum Allah aşkına?

Bu konuya değindiğim diğer yazılarım: Köşe yazarları & Bloggerlar:
Köşe yazarları "yayımlar", bloggerlar "paylaşır". Köşe yazarları resmi takılır. Bloggerlar sınır tanımaz. Köşe yazarları en güzel konumlarındadır. Bloggerlar bir gün gelince köşe yazarları olacaklarının hayallarini kurar. Devamı yazıda! Köşe yazarları ve yazım yanlışları: Siz milyonlara hitap ediyorsunuz, ben üç basamaklı sayılara. Sizin adınızı herkes biliyor, benim adımı hiç kimseden biraz daha fazlası. Devamı yazıda!

1 yorum: