...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

18 Nisan 2013 Perşembe

Saklamadım sevgimi Funda Arar...


Funda Arar'ı daha çocukluğumdan beri pek sevdiğimden, ilkokul sıralarında herkes meşhur şarkıcıların kolay kavranabilen pop şarkılarını söylerken benim onu dinlediğimden, müziğe ilk adımı onunla attığımdan size daha önce bahsetmemiştim sanırım. Hatta ona ilgim öyle büyüktü ki bir müzik ödevinde herkes daha "piyasa" isimleri araştırırken ben Funda Arar'ı araştırmış ve başta öğretmenim olmak üzere tüm sınıfı şaşırtmıştım. Arkadaşlarım, "Funda Arar mı? O ne öyle!" demişlerdi. Ama ben ona tutkuyla bağlandım. Sesine, sözüne, duruşuna, hanımefendiliğine... Hoş yıllar geçti, ben liseden mezun olacağım, hâlâ değişen bir şey yok. Albüm tanıtım yazılarımda sıranın başını hep onun albümleri çekiyor. Uzun tahlillerle yorumluyorum ya hani albümleri, işte Funda Arar'ın yeni bir albümü çıkmışsa, önce onu anlatıyorum sizlere, biliyorsunuz.

Onun "Alagül", "Sevda Yanığı", "Son Dans", "Rüya", "Zamanın Eli," "Aşkın Masum Çocukları" ve geçen yaz gece-gündüz dinlediğim "Sessiz Sinema" albümlerini ve içindeki şarkıları eksiksiz olarak bilirim. "Sevgilerde" ve "Sevgiliye" adlı ilk albümlerini pek bilmem, çünkü o zaman ben daha şarkı denen hadiseyi anlamlandıramayacak kadar küçüktüm. Gözüm sonradan açıldı, her çocuk gibi.

İşte o ikinci albümündeki bir şarkıyı ("Seni Düşünürüm") ta sonbaharda radyoda tesadüfen dinlemiş ve çok sevmiş, ama sonradan unutmuştum. Anladım ki unutmamışım. Bugün şarkının izini sürdüm ve dinlediğim şarkının aslında bir "remix" olduğunu ve bu yeni versiyonun Hüseyin Karadayı'ya ait olduğunu öğrendim. Şarkının "remix" olduğunu o zaman alt yapısından da anlamıştım zaten, ama Karadayı'nın resmi sitesindeki ankette "klibi çekilecek şarkı hangisi olsun" benzeri bir soruda zirvenin "Seni Düşünürüm" olduğunu bilmiyordum. İnşallah kısa zamanda bu şarkı kliplenir de, "Seni Düşünürüm" ikinci kez televizyonlarda döner.

Şarkının 2001'deki saf, orijinal haliyle 2013'teki "remix"lenmiş hâli arasında epey fark var tabii, ama az önce dinlediğim "Seni Düşünürüm"ü ben "remix"li hâlinden bin kat daha fazla sevdim. Yani "Sevgiliye" albümündeki "Seni Düşünürüm"ü. Ve hemen klibini izledim. Siz de bu iki şarkıyı hemen dinleyin. Hemen ama. Durun şimdi bazılarınız sonraya erteleyebilir bu işi diye ben pek adetim olmadığı hâlde şarkıların linklerini yazayım en iyisi: http://www.youtube.com/watch?v=-E5ZmQOKSB8 - 2001 (Başındaki şiir kısmı çok hoş, bugün Sertab Erener'in "İyileşiyorum"da yaptığını yıllar önce yapmış Arar), http://www.youtube.com/watch?v=btSJFHVX3vg - Yeni biçimi. Şimdi bunu hemen kopyalayıp üstteki adres çubuğuna yapıştırın ve şarkı neymiş görün efendim.

Ama bir itirazım var! Funda Arar lütfen kendi yazıp bestelediği şarkıları söylemeye devam etsin! Son birkaç albümdür bunu yapmıyor kendisi, hâlbuki nasıl da yeteneği var bu "yaratma" işine:

Sebebini bilemediğim
Kırık dökük zamanlarım var
Sevmenin tadına varamadığım zamanlar
Ayak sesleri var kulağımda
Ayırt ettiğim beklediğim bir tek seninki 


Seni düşünürüm
Gecemi aydınlatan gözlerini bir de
Sat beni zindan gecelere
Daha çok aydınlanayım
Yarım kalmış çığlıklar
Aşkın beni yağmalar

Saklamadım sevgimi biter mi
Yaşadığım acılar diner mi
Beklediğim geceler gelir mi
Senle olmadan

*

Bir de yeni çizgi romanım ve açacağım siteye ilişkin iki anket kondurdum yan tarafa, cevaplarsanız çok sevinirim.

2 yorum:

  1. bu şarkıyı ben de çok seviyorum, funda arar bi başka

    YanıtlaSil
  2. sessiz sinema şarkısını da gerçekten güzel

    YanıtlaSil