...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

25 Haziran 2013 Salı

2013 Yaz müziklerinden seçmeler - 1

Sonbahar, kış, ilkbahar, yaz... Her mevsim başında, o dönem çıkan albümler hakkında kendi yorumlarımla bilgiler veriyorum, biliyorsunuz. Dört yıl boyunca kitap, sinema gibi yazılarım biriktiği kadar müzik yazılarımda da epey birikme olmuş. Bir yenisi daha gelsin o zaman.


İlk albümü "Kalp Sesi"
Hande Yener - Ya Ya Ya Ya: Vokalde Tarkan varmış gibi hissettiren, Yener'i "Hande'ye Neler Oluyor?"daki başarısına döndüren harika bir single albümü. Değişik versiyonlarla da çeşitlilik sağlanmış. Nihayet Sinan Akçıl değil de Berksan imzalı bir şarkı yeni bir enerji de getirmiş. Belki de şarkının sevilmesinin ardındaki sebep budur. Bu şarkıyla ilgili diğer yorumlarımı çıkar çıkmaz yazmıştım, tekrar yazmaya gerek yok sanırım.


Sinan Akçıl - Kapı: Siz de dikkat ettiniz mi bilmem ama Akçıl'ın albümleri hep "Kalp Sesi", "Karnaval" ve şimdi de "Kapı" gibi "K" harfiyle başlayan isimlerden oluşuyor. Üçüncü albümüyle artık Akçıl bence gayet de iyi olan sesiyle aldı başını gidiyor! Söz ve müzikler birbirine benzemeye başlamasa çok daha iyi olacak. Bir de Akçıl bu albümde epey gençleşmiş!

İkinci albümü "Karnaval"
Son albümü
Son albümü

Yapılan “Justin özentisi olmuş” yorumlarına katılıp katılmamak size kalmış, benim dikkatimi çekense önceki albümlerindeki (yanda fotoğraflarını da koydum) daha “erkeksi” imajının aksine bu sefer sahiden de “sokak çocuğu” havalarına bürünmüş. Gerçi yine aynı çekimlerde bir de "nota işçisi" kılığına bürünmüş. “Kapı” bence Akçıl’ın söz ve müzik olarak bugüne kadarki albümlerinde yaptığı en iyi şarkı. “Yatma” ise haklı olarak “Atma”yı akıllara getiriyor, ama onun aksine duygusal bir şarkı. Akçıl'ın sesinin değişik olduğu kesin. Sözleri de iyi, yani klasik pop sözleri tabii. Müzikleri de birbirine benzemese albüm çok iyi. Ve Sinan Akçıl bu albümde de bir sürü remix ve versiyon yapmaktan geri durmamış. 

Bu yazın en iyilerinden
Atiye - Soygun Var: Bu şarkıyı da yine çıkınca yazmıştım ama albüm değerlendirmesi yapacak olursak... SÜPER! Yer yer Hadise'yi mi Aynur Aydın'ı mi dinliyorum diye düşünmedim değil. Şarkılar çok iyi. Sözler çok iyi. Sesi çok farklı Atiye'nin. Ta "Budur"dan beri arayı epey açmış, kendini özletmişti (Arada “Bring Me Back” diye bir single albüm yaptı ama doğal olarak çok duyulmadı). Ama "Budur"da dokuz şarkı ve bir versiyon olmak üzere on şarkı vardı, burada da versiyonsuz on şarkı var. Az olmuş Atiye, bu sese doyulmaz! "Senin Modan Asla Geçmez" ve "1 Hain"se bugünlerde dilime takılan şarkılardan. "Uyan Da Gel" ise bir Gülşen hayranı olarak bana Gülşen'in "Uyan Da Gidelim"ini çağrıştırdı. Şarkının "Her yerde aşk var, bir gören yok" kısmı ise bir Hande Yener dinleyicisi olarak onun "Hayrola" şarkısının "Her yerde aşk var, ama gören yok" sözünü aklıma getirdi. Çok benzemiş...

Petek Dinçöz - Milat: Gülşen imzalı "Aşk"ını yazmıştım daha önceden de, zaten albümü edinmem de bu sebepten oldu. Geçen yaz "Çekil" diye tek bir şarkısı vardı Dinçöz'ün, bu sefer albüm çıkardı. "Alabora" şarkısı belki de bir sonraki klip hedefidir, çünkü albümde bir tek bu şarkıya hem de iki tane versiyon yapılmış. "Sade Tören", o da Gülşen twitter hesabında paylaştığı için, ilk dikkatimi çekenlerden. Ama sözleriyle müzikleriyle sağlam bir pop albümüne benziyor.

lşen demişken daha önceden de yazdığım Ajda Pekkan'a vereceği şarkıyı çok merak ediyorum ben. Bir de Sıla'nın "İmza" albümünde daha geri planda kalan iki şarkısını keşfettim bugünlerde: "Bitse De Gitsek", "Her An Aksilik Çıkabilir". Sıla da hem slow hem enerjik söylemesini çok iyi bilen bir şarkıcı. Murat Dalkılıç'ın ta geçen yıl yazın dinlediğim "Bir Güzellik Yap"ıysa hâlâ güncelliğini koruyor, ben bu çok kaliteli albümüyle sevdim Dalkılıç'ı. Kendi yazdığı şarkısıyla da yeteneğini kanıtladı, bravo! 

3 yorum:

  1. güzel yorumlar yeni siteyi merak ediyorum epey çalışıyosun gibi zor tabii

    YanıtlaSil
  2. Sıfırdan oluşturunca gerçekten de çok uğraştırıcı olabiliyor, evet.

    YanıtlaSil