...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

15 Haziran 2011 Çarşamba

Bu yaz hangi albüm hakkında ne düşünüyorum?

Yaza girdiğimiz şu günlerde bu yaz Cowon J3'ümde hangi yeni albümlerin yer aldığını yorumlarımla birlikte sizlerle paylaştığım bir yazı yazmayacağımı mı düşünüyordunuz? Sevgili gezegen yolcularım, işte karşınızda belki size de fikir edindirebilecek yorumlarımla ve alfabetik sırayla yaza damgasını vuracak bazı albümler!

Aşk - Demet Akalın: "Zirve" albümündeki her şarkıya klip çekeceğini söyleyen Demet Akalın "Aşk" albümünü çıkardı. Yeni bir albüm çıkarıp da eski albümündeki şarkılara klip çekeceğini pek zannetmiyorum. Belki bu sözünü hatırlarsa (ki bunu da pek zannetmiyorum) bir iki şarkıya klip çeker. Akalın'ın "Aşk"ı aslında albüm değil de bir 'maxi single'. Neyse, ben albüme hayran oldum. "Aşk" şarkısı yazın 'hit'i olma niyetinde. "Deliyim" farklı ve güzel bir şarkı. "Ben de Özledim" şarkısı benim favori şarkım. Açıkçası Akalın'ın yorumuna bayıldım. Ama albümün arka kapağında "Bende Özledim" gibi büyük bir yazım hatasıyla yer almasını da aynı derecede kınıyorum. "Yanan Ateşi Söndürdük" şarkısını da albüme dahil etmiş Akalın. Bu da çok güzel bir şarkı.
Aşk Kaç Beden Giyer - Hadise: Yabancı şarkıcıları taklit ettiği yönündeki dedikodulara sadece şu yorumu yapıyorum: Evet, bence de fazlasıyla Batılı. Ama Hadise bu albümüyle başından beri olması gereken tarzını yakalamış, sanki adeta gerçek sanatçı kişiliğini bulmuş. Yani ben Hadise'yi eğer Batılı diye adlandırılacaksa da evet, bundan sonra da bu şekilde görmek istiyorum. Albümü çok başarılı buldum. "Superman" ve "Aşk Kaç Beden Giyer"in yanı sıra "Burjuva" ve "Harakiri" de çok güzel olmuş. 'Slow' parçalarda favorim ise "Melek". Bu arada Hadise'nin "Ben Türk enstrümanlarına bayılırım. Bu, kanımızda var. Ama bu albümde nedense sadece 'Superman' şarkısında oryantal hissi var. Onun dışında bütün müzikler çok farklı oldu." demesi de bir bakıma Batı tarzında bir albüm yaptığı yönündeki iddiaları doğrulamıyor mu? Tabii eğer gerçekten böyle bir açıklama yaptıysa...
Aşk Sahnede - Gökhan Tepe: "Birkaç Beden Önce"yi bu albüme de dahil etmesi güzel olmuş. "Kırmızı Halı" hareketli bir şarkı. Güzel bir 'pop' albümü.
Aşklarım Büyük Benden - Murat Boz: "Aşklarım Büyük Benden", "Hayat Öpücüğü" ve "Kalamam Arkadaş" şarkıları çok başarılı. Güzel bir albüm olmuş. Şimdiye kadarki Boz albümlerinin en iyisi.
Aşklayalım - Meyra: Eski düet çalışmalarını albümüne de koyması güzel olmuş. Hepsinin bir arada olması sıkı takipçileri ve hayranları açısından sevindirici bir durum. "Aşklayalım" güzel bir şarkı, sesine de yakışmış.
Budur - Atiye: Muhteşem bir albüm! Şarkı seçimi çok başarılı. Geçen yaz sonunda blogumda yazın en kötü şarkısı olarak ilan ettiğim "Dondurma"dan sonra bu yaz bomba gibi şarkılarla benden tam puan aldı. "Budur" süper bir yaz şarkısı, tam eğlencelik, tam coşmalık. "Batum Türküsü" yorumu çok güzel. "Ahmet" şarkısı her ne kadar erkekler açısından söylenmesi biraz garip dursa da, albümdeki favori şarkılarımdan biri de o. Diğer şarkılar da güzel.
Dört Dörtlük - Bengü: Bu yazıyı yazabilmek için, bugün sabahın köründe uyandığımda tekrar uykuya dalmak yerine albümdeki dinlemediğim şarkıları da dinlediğimi baştan not olarak düşeyim. "Dört Dörtlük" albümündeki şarkılar ilk dinleyişte birbirine benziyor gibi, ama dinledikçe aslında hepsinin farklı ve çok güzel olduklarını keşfettim. Benim albümdeki favori şarkım "Saat 03.00". Bugün sabaha doğru uyandığımda da dinleyince zamanlaması mükemmel oldu.
"Aşkım" ve "Dört Dörtlük" de albümdeki sevdiğim şarkılardan. Bu arada "Aşkım" şarkısının Ayşe Özyılmazel'in "Tatlım" şarkısına benzediğini söylemeden edemeyeceğim. Önceden "Tatlım"ı dinleyen "Aşkım"la, önceden "Aşkım"ı dinleyen de "Tatlım"la rahatlıkla karıştırabilir. Çünkü iki sanatçının sesi de, şarkının ritmi de birbirine çok benzemiş. Kısacası güzel bir albüm.
Gold - Serdar Ortaç: Her şarkısı birbirine benziyor ne yazık ki... Ama şimdi dürüst olun: Eğlendiriyor mu? Eğlendiriyor! Klasik Serdar Ortaç şarkıları... Eski albümündeki en çok tutan şarkılarına 'remix' de yapmış. Fena da olmamış.
Hakkında Her Şeyi Duymak İstiyorum - Nil Karaibrahimgil: Nil her zaman neşeli... Hele bu şarkısı nasıl biliyor musunuz? Tiyatroda gözlerinizi kapatıp sadece replikleri dinliyormuşsunuz gibi... Çok 'teatral' ve samimi.
Kalp Sesi - Sinan Akçıl: İlk çıkış için doğru taktik, ama yanlış seçim. Başarılı sanatçılarla düet yaparak albümünün satılmasını sağladı, tamam. Ama herkese söz-müzik yaparken kendi albümündeki şarkıların niçin sadece sözleri ona ait de çoğunun müziği yabancı isimlere ait? Bu kendini öne çıkarması için bir fırsattı ama pek iyi kullanamadı. Sonra bir şarkının farklı kişilerle farklı versiyonlarını yapması kafaları karıştırdı ve eleştirildi! Buraya kadar olumsuzluklar daha ön planda. Ama Akçıl'ın sesi bir muhteşem: Duru ve derinden. Yani şarkıları güzel söylemiş, ben çok beğendim. Hande Yener'le yaptığı "Atma" düeti sakız haline geldiği için ben şuan herkesin keşfetmediği iki şarkı olan "Söndürülmez İstanbul" ve "Bi'Şey Olmuş"un tadını çıkarıyorum. "Atma" kaliteli bir şarkı değil, ama dillere dolanan bir şarkı. Öyle ki bu albümü çıkmadan önce yakından takip edenlerden ve "Atma"yı belki de internete düşer düşmez ilk dinleyenlerdenim. Şarkı bende hayal kırıklığı yaratmıştı...
Konuşmadığımız Şeyler Var - Sıla: Çok güzel bir Sıla albümü daha. "Kafa" şarkısı tam da yolculuklarda dinlenecek bir şarkı! Her ne kadar şarkının versiyonundaki adı olan "Kafoz"un ne anlama geldiğini anlayamasam da...
Sözyaşlarım - Deniz Seki: Çok güzel bu albüm! "Aşk Müzikali" favori şarkım, çok enerjik, çok coşkulu. 'Slow' şarkılar da çok iyi. Daha ne diyeyim... Bir tek şunu söyleyebilirim ki "Kork Benden Bundan Sonra" şarkısı adıyla da müziğiyle de çok iyi; ama 'Hakim Bey' sözü olmasaydı daha iyi mi olurdu? Gerçi bu haliyle de sanki mahkemede söyleniyor havası yaratmış, sevimli olmuş aslında... Bilmiyorum kararsız kaldım.
Yeni Biri - Gülşen: "Yeni Biri" bir 'single'. Ve fazla söze gerek yok. Gülşen her zaman bir öncekinden daha iyisini yapıyor.

Notlar
- Elbette bu yazın albümleri bunlarla sınırlı değil. Ben sadece içindeki tüm şarkıları dinlediğim (haksızlık olsun istemedim), fikir oluşturduğum albümler hakkında konuştum. Daha yorum yapılacak çoook albüm var.
- Tek tırnak içine aldığım sözcüklerde amacım vurgu yapmak değil, dilimizin her geçen gün daha da kirlenmekte olduğuna dikkat çekmekti. Bu konuda hepimiz duyarlı olmalıyız.

0 yorum: