...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

15 Ağustos 2011 Pazartesi

Yeni albümlere yeni yorumlar

Yaz başında çıkan yeni albümlere taze taze yorumlarımı yapmıştım hatırlarsanız... Ama yaz henüz bitmedi, daha pek çok yaz albümü çıktı ve görünen o ki çıkmaya da devam edecek... Belki size de fikir edindirebilecek yorumlarımla ve alfabetik sırayla yaza damgasını vuracak bazı yeni albümler karşınızda!

Aranjman - Candan Erçetin: "Aranjman", Candan Erçetin'in müzik dünyasındaki 15. albümü olma özelliğini taşıyor... Erçetin Galatasaray Lisesi'nde okumuş ve orada uzun yıllar müzik öğretmenliği yapmış biri olduğu için aslında şarkılarındaki bu harika Fransızca'sına şaşmamak gerekir, ama ben yine de hayran kalmadan edemiyorum... Şarkıları hem Türkçe hem de Fransızca ne güzel yorumlamış, dinliyorken ruhu dinleniyor insanın... Benim favori parçalarım şu sıralar "Her Yerde Kar Var" ve "Karlar Düşer"... Nice 15 yıllara, sevgili Candan Erçetin!

Farkın Bu - Ajda Pekkan: "Yakar Geçerim" zaten herkesin dilinde olan bir şarkı... "Arada Sırada"nın üç farklı versiyonu bulunuyor, belli ki albümün bir diğer 'hit'ini de bu şarkı yapmayı amaçlamışlar... Ajda Pekkan'dan başarılı bir albüm daha!
Oynama - Yıldız Tilbe: Beni Yıldız Tilbe'nin şarkılarına çeken şey kendi yazdığı sözlerinde bol miktarda birbirinin zıttı olan ifadeler kullanmasıdır. Her seferinde, "Acaba bu sefer hangi iki zıt ruh halini anlatmış?" diye beklerim yeni şarkılarını. Her şarkısında değilse bile her albümünde böyle sözlere rastlamanız mümkündür. "Oynama"da bu beklentimi karşılayan sözler ne yazık ki yok, ama mesela eski bir albümündeki bir şarkıdaki şu sözler tam da bahsettiğim durumun güzel bir örneği: "Bazen öyle dalgalandım ki kabıma sığamadım / Bazen de öyle sakindim ki kıpırdamadım / Bazen uçar gibi / Bazen hapis gibi / Özgür ve tutsak..." Dikkat çekmek istediğim bir başka konu da Tilbe'nin şarkı tarzında sanki değişiklik yapmaya başladığı... Mesela "Hastayım Sana" albümündeki "Ne Var" şarkısı resmen elektronik pop örneği. Bu albümde de "Oynama" bu tarza girmiyor mu sizce de? Ama hoşuma gitti benim, sorun yok. Ünlü bas gitarist Marcus Miller'ın "Blast" adlı şarkısının aranjmanı olan "Oynama" yaza iyi giden güzel bir şarkı ve albümde şu günlerde sevdiğim bir şarkı da "Aynalar"... Bu dediklerim dışında albüm "Klasik Yıldız" albümü işte! Anında coşan, kuduran, fıkırdayan, kıkırdayan bir moda giriyor şarkılar. Bu arada bu albüm de Yıldız Tilbe'nin 15. albümü, sen de hep bizimle kal Tilbe! Biliyor musun, sözleri ve müziği pop, kendisi arabesk olan tek sanatçısın sen...
Sadece Arkadaşız - Özgün: Bu bir single... Ben şarkıyı beğendim, özellikle de klibi bir hikaye anlattığından dolayı ayrıca hoşuma gitti. Özgün işini bilenlerden.
Sözde Ayrılık - Gülşen: Eğer birileri bu yazın en stratejik şarkıcısını seçecekse şimdiden söyleyeyim: Benim oyum kesinlikle Gülşen'den yana! Gülşen yazı "Yeni Biri" single'ı ile karşıladı, şimdi de hiç hesapta yokken (yani açıklama yapmamışken) sürpriz yaparak "Sözde Ayrılık" single'ını patlattı! Kış başından beri albüm çıkaracağını söyleyip hâlâ çıkaramamışlara, bu şarkıyı aniden ortaya çıkaran Gülşen'i örnek almalarını öneririm. Önceki yazılarımda Gülşen'in "Yeni Biri"si için, "Fazla söze gerek yok. Gülşen her zaman bir öncekinden daha iyisini yapıyor." demiştim. Yanılmadığımı görüyorum. Bravo Gülşen, hep bizimle kal! (Şarkının klibine yorumumumda da bu cümlelerimi kullandım. Klibi bir hikaye anlatıyor, çok başarılı!)
Şans Meleğim - Kenan Doğulu: Bir single daha... Haksızlık yapmış olmayayım ama ritimler kulağa hep aynı geliyor artık... İçimden ne yazık ki, "Herhangi bir yaz şarkısı," diyesim geliyor...

Şu sıralar beğenerek dinlediğim yabancı albümler ise: Jessie J - "Who You Are" ve Far East Movement - "Free Wired"... Tavsiye edilir.

Bunu beğendiyseniz şunlar da ilginizi çekebilir:

-
Bu yaz hangi albüm hakkında ne düşünüyorum?
-
Bir kez daha Funda Arar


1 yorum:

  1. evet mertcim aranjman bence de çok güzel aynen katılıyormm:)

    YanıtlaSil