...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

31 Mart 2013 Pazar

Bugün içime bahar geldi


"Marmaris Kış Uykusunda" başlıklı gezi yazım için Marmaris'te kışın çektiğim bu fotoğraf, aslında şimdi pencereden gördüğüm manzarayı da özetliyor.

- Bugün bahar geldi. Kucakladım onu. Burnuma doldu bahar kokusu. İçimdeki yaşama sevinci ikiye katlandı! Tabii hemen bir yazı yazma isteği de, bu bahaneyle.
- Sizden çok güzel yorumlar geldi. Şu sıralar en çok da şiirlerime. Ne kadar güzel yazıyorsunuz, bazılarınızın cümleleri yazıya dönüşmeyi hak ediyor.
- Bir de bakmışız ki yaz geldi. Ne çok severim yazı, bilirsiniz. Güneşle ve suyla adeta yeniden doğarım. Kışı sevmem, geceyi sevmem, karanlığı sevmem. Yazı severim, gündüzü severim, aydınlığı severim. Erken kalkar, günün en iyi zaman dilimini uyuyarak geçirenlerin bilerek düştüğü tuzağa üzülürüm. Onlar şu anda bile uyumaya devam etsinler, zaman akıp giderken.
- Aşk geldi, ama ben istemedim. Bu yıl sınavım varken, nasıl akayım ki o taraflara? Bir de itiraf: Ben aşık olmayı seviyorum, bana aşık olunmasını değil.
- Çizgi roman yapma isteği, tutkusu geldi. Ben ta Kasım'da gelecek sezonun çizgi romanı için başladım hazırlıklara. Senaryoyu kurdum kafamdan, müzikleri ayarladım çoktan. Şimdi sadece önümüzdeki sınavı atlatmak kaldı "start" düğmesine basmak için.
- İlham geldi, bu sefer okul panosunda değerlendireyim dedim ("İlham"ımı somutlaştırınca sizlerle fotoğraflarını paylaştıracağım). 
- Yasemin geldi. Hani şu "Umutsuz Ev Kadınları"ndaki. Bayılıyorum onun sıcaklığına, doğallığına, gülücüklerine, hatta göz yaşlarına bile. Gül Çıkmazı'nı öyle bir benimsedim ki, oradaki komşulardan biri ben oldum sanki.
- Onuncu sınıfın yazında kitap konusu geldi, on birinci sınıfta deli gibi bir tutkuyla yazdım, bitti. Şimdi çıkarmak için daha da deliriyorum.
- Bugün bahar geldi. Benim sevgilim o. Kucakladım onu. Burnumda kokusu.
- Ben geldim, daha da gitmem.

Başka eserleri aktarmak pek adetim değildir, aktarasım tuttuğunda da işte böyle değiştirerek yayımlarım, yine imzamı katarak, kendime uyarlayarak (Halbuki Orhan Veli ne de güzel yazmıştır!):

Beni bu güzel havalar mahvetti,

Böyle havada ilham perime teslim oldum.
Kafamda dünyalar kurmaya böyle havada alıştım,
Böyle havada aşka aşık oldum,

Test çözmem gerekirken,
Test çözmeyi unuttum.
Hayatı delicesine sevme hastalığım,
Hep böyle havalarda nüksetti;

Beni bu güzel havalar mahvetti.

Nisan güneşi, bir başka ısıtır tenimi.

1 yorum: