...ve zamane genci yazmaya başlar.
Create your own banner at mybannermaker.com!

13 Ekim 2012 Cumartesi

Bir garip Leyla Vaveyla!


 

ŞU yazımı yazarken, daha o zamandan biliyordum ben başıma bunların geleceğini. Tıklayın bakın efendim, bunların olacağını tahmin ettiğimi açık açık anlatmışım orada. Başlığı da atmışım bir güzel: "Modern zamanın akıl çelen 7 düşmanı!" Bu şarkılar akıl da çeler, kalp de... Zaten bizim dershanede benim gibi çok müzik dinleyen bir geometri öğretmenimiz var, bugün onunla şu ortak kararı aldık: "Dinlediğin şarkının sözleri bir süre sonra senin kendi doğruların olmaya başlıyor, o ruh haline bürünüyorsun." Doğru valla. İşte tam da bu nedenden ötürü o dilini bildiği şarkıları değil de, şarkıcının ne söylediğini anlamadığı şarkıları dinlemeyi tercih ediyor. Yabancı dinliyor yani. Belki de iyi yapıyor, benim gibi duygu yoğunluklarına kapılmadan, sadece şarkısını dinliyor, kim bilir...

Ama bu kadar üretken sanatçıların olduğu bir ülkede yaşayıp da onların müziğini dinlemeden, dertlerini edinmeden, sevinçlerini paylaşmadan da olmuyor işte! İki yıl içinde bine yakın yeni şarkı edindim mesela, siz düşünün benim müziğe olan bağlılığımı. Yeni olan ve sevdiğim her albümü mutlaka repetuarıma alıyorum! Önce Ziynet Sali'nin "Sonsuz Ol"daki şarkılarını remixlediği, sonra "Orhan Gencebay İle Bir Ömür" derken şimdi de Sıla'mız an itibariyle yeni albümü "Vaveyla"yı çıkarmış bulunuyor. Yazın en çok dinlediğim albümler sıralamasında ikinci sırada Sıla'nın "Joker" albümü olduğunu yazmıştım. Aradan fazla zaman geçmeden çıkan bu yeni albüm, belli ki sonbaharın hüzünlü dinleyicisini hedef almış. Ve yine belli ki, Sıla'nın içinde tutamayacak kadar çok sözü var söyleyeceği. O zaman biz de dinleriz efendim. En kısa sürede edinmeli!

Bir tek adını yaratıcı/özgün bulamadım bu albümün. Bir "Konuşmadığımız Şeyler Var" ve "Joker"den sonra, Namık Kemal'in Vaveyla şiirini anımsatan "Vaveyla" kulaklarda pek de yeni olan bir sözcük değil. Ama Sıla albümün bu orta sularda seyreden adını, şu hoş sürprizle kapatmayı başarmış: Albümdeki "Açık Deniz" şarkısının "(K)açık Deniz" ve "Esaret" şarkısının da "(C)esaret" versiyonları var. Bakalım dinleyip göreceğiz bu nüansın sadece addan mı yoksa içerikten de mi ibaret olduğunu...

Peki benim dört gözle beklediğim yeni Gülşen albümü? "Yakındır, yakındır inşallah!" deyip dayanma eşiğimizi biraz daha yükseltiyoruz. İki yıldır beklediğim bu albüm nedeniyle sonunda ruh sağlığım bozulacak, demedi demeyin. Bir de bu sezon nedense geç başlayan "Umutsuz Ev Kadınları"nı zor beklemiştim. Gülşen'in yeni albümünün çıktığı gün benim için büyük gün olacak, içim içime sığmayacak sevinçten! Bir şey değil; albüm doğum günümde çıkacak da, benim için de güzel bir hediye olmuş olacak!

Daha fazla sabredemiyorum Gülşen; haydi hemen gel çarem...

1 yorum:

  1. gündemi takip eden yazılarına bayılıyorum
    öpüyorum enerjik genç! :D

    YanıtlaSil